přidat přidat k oblíbeným
Benešovi na cestách - cestování karavanem, popisy kempů, zážitky

Šumava/Bayerischer Wald (31.7.-2.8.2015)

• Najeto/Nachozeno v regionu (km): 0/30
  • Nalezeno cache: 6
  • Seznam SP/P na naší trase: SP/P-Bodenmais, Kemp Antýgl
  • GPS pozice: v textu úvodníku

Úvodník

Vysoké teploty panující v Čechách rozhodly, že jedeme zase do Bavor. A to do větších výšek než letos před prázdninami. Großer Arber (Velký Javor), Rachel (Roklan) nebo Špičák. Všechno "kopce" přes 1.400 m.n.m., resp. 1.200 m.n.m. Je zde znát, že zde tak vysoké teploty nejsou a občas asi i zapršelo. Tráva není vypálená, je krásně zelená, prostě pastva i pro oči. První zastavení jsme začali na parkovišti pod Špičákem GPS: N49° 9' 35,9" - E13° 13' 32,6" (je zdarma, jen od 20-07 hodin je placené přes automat). Odsud jsme vyrazili na výpravu k jezerům (Čertovu a Černému) se zastávkou na rozhledně přímo na vrcholu Špičáku. Trasa byla naplánována na cca 16 km, předem upozorňujeme že cestou je pouze jediný kiosek (na Špičáku u lanovky - starý karavan, ale díky za něj) a převýšení na prvních 5 (pěti) kilometrech je skoro 400 metrů !! Ale stejně nejhorší úsek (pro naše nohy) byl od Špičáku k Černému jezeru. Sešup dolů ... jinak výlet parádní. Jde se i veký kus po naučné stezce (NS Obce Špičák, NS Sklářská). Na noc přejíždíme do nádherného, bavorského městečka Bodenmais. Na parkoviště u Joska Glasshütte GPS: N49° 4' 7,5" - E13° 5' 6,8") je to cca půl hodinky cesty. A ten klid tady ... Takový klid jsme už dlouho nezažili. Jen mladý zajíček si nás přišel obhlídnout a možná chtěl kousek mrkve, kterou jsme ale neměli. Bylo to docela srandovní. Pocit jistoty a klidu naberete po procházce areálem sklárny, kde je všude spousta až pitorestkního skla, např. na keřích a stromech, nehlídaného. Toto si u nás v Čechách vůbec nedovedu představit. Noc super klidná, dopoledne jdeme na prohlídku krásného města. Pak se přesouáme k lanovce na Großer Arber (Velký Javor). Parking na 24 hodin za 5,0 € (nelze méně), lanovka zpáteční pro dospěláka 12,0 €. Všude restaurace a dokonce bez přirážek. Na nejvyšší hoře Bavorského lesa a Šumavy (jen české Šumavy a rakouské části Šumavy je to Plöckenstein (Plechý) 1378 m vysoká hora) jsme si polebedili, dali jsme vynikající knedlíčkovou polévku, Radler a cappuccino s 3 - cenimetrovou pěnou. Pak zase gondolou dolů a valíme na Antýgl. Se zastávkou v Železné Rudě. Tak to je "Cikánov" na n-tou. Prcháme dále ... Kemp Antýgl docela plný. Nic nepotřebujeme, takže 260,0 Kč (9,70 €) za noc je přijatelných. Ráno (po 10:00 hodin !!), za celkem nejistého počasí vyrážíme na oběd na Modravu. Kachna se šesti (3+3) a medailonky ze svíčkové v penzionu Arnika pohladí na duši. Za jemného deště jdeme zpět do kempu ...

Fotografie

Parkoviště ve Špičáku

Parkoviště u Špičáku

Úplně sami parkujeme na velkém parkovišti. Přes den zdarma, od 20-7h se platí. Koukali jsme na ten automat, nepochopili jsme vlastně kolik

Čertovo jezero

Pohled na Čertovo jezero

Jedno z 8 šumavských jezer je ve výšce přes 1.000 metrů nad mořem. Od parkoviště cesta dobrá, jen dost strmá. Alpu vezměte určitě s sebou!

Výhled ze Špičáku do Čech

Pohled do Čech ze Špičáku

Nádherná panoramata na vás čekají po výstupu na Špičák (1.202 m.n.m.). Měli jsme štěstí na počasí, výhled byl parádní i bez dalekohledu.

Rozhledna na Špičáku

Pohled na rozhlednu

Přidáte si dalších 26,5 výškových metrů (135 schodů) a je to to pravé. Stánek s občerstvením je u paty rozhledny. Pivo a kafčo koupíte.

Černé jezero

Pohled na Černé jezero

Pod Jezerní horou (1.343 m.n.m.) leží největší ledovcové jezero na Šumavě. Nelze říci, které z jezer je hezčí. Já je ani nerozpoznám.

Bodenmais

Dům v Bodenmais

Bývalé důlní městečko, dnez lázeňské na úpatí Stříbrné hory, prošpikované stovkami těžebních štol. Infocentrum je na nádraží u radnice.

Bavorský Bodenmais

Pohled na Bodenmais

V soutěsce Rißloch, asi 2 km od města, se nachází jedny z největších vodopádů Šumavy. Rezervace je přístupná po turistických stezkách.

Großer Arber-Velký Javor

Pohled z Javoru

Kopec je vysoký 1.456 m.n.m. a je nej.. cílem Bavorského lesa. V podstatě navštívíte součesně vrcholy hned čtyři. Více se dozvíte na netu.

Na Großer Arber/Velkém Javoru

Na Velkého javoru

Vrchol trochu "hyzdí" antény radarového systému RRP-117. Skvělá knedlíčková polévka a Dampfbier vám tuto slabinu plně vynahradí.

Výhled z Velkého Javoru

Výhled z Velkého javoru

Hezká odměna v podobě nádherných výhledů na Šumavu a Bavorský les je opravdu sladká. Vrchol je dostupný lanovkou s gondolami.

Parkoviště Großer Arber

Parkoviště u lanovky na Velký javor

Parkoviště u lanovky stojí 5,0 € na 24 hodin. Je zde možnost přespání v obytném autě. Velice vhodné pro horké dny.

Kemp Antýgl

Pohled na kemp na Antýglu

Na exponovaném místě za cenu OA+2osoby za noc 260,- Kč (bez elektriky). Velice pěkné výchozí místo pro výlety po Šumavě.

Vchynickotetovský kanál

Pohled na Vchynickotetovský kanál

Kanál na plavení dřeva nabízí také doprovodnou hezkou cyklostezku bez velkého stoupání. Také se můžeté svézt na voru.

Řeka Vydra

Pohled řeku Vydru u Rechle

Opravdu divoká řeka, plná kamenů. Myslím i veliký ráj pro fotografy. Posezení u Vydry je velice příjemný zážitek. Možnosti se najdou.

Rechle, hradlový most

Pohled na masiv u Eggersbergu

Zde se "napájí" Vchynicko - tetovský kanál z řeky Vydry. Z Antýglu je dosažitelný cca 2,5 km podél kanálu okolo hotelu Antýgl.

Modrava

Pohled na Modravu

Necelých 6 km od Antýglu pěknou procházkou nejprve podél kanálu a pak po turistické červené. Na konci pěkný výhled na Modravu.