přidat přidat k oblíbeným
Benešovi na cestách - cestování karavanem, popisy kempů, zážitky

Keukenhof, BloemenCorso a milióny tulipánů (21.4.-26.4.2015)

Základní informace

• Najeto/Nachozeno v regionu (km): 80/50
  • Nalezeno cache: 8
  • Seznam SP/P na naší trase: P-Koblenz, P-Leiden, P-Keukenhof, SP-Aschaffenburg
  • GPS pozice: v textu úvodníku

Úvodník

V úterý, 21. dubna 2015 vyrážíme s předstihem do Keukenhofu, resp. na květinové korzo (Bloemen Corso) do horní oblasti severní části jižního Holandska (Zuid Holland). Cestu jsme ve dvou třetinách (cca 650 km) přerušili zastávkou ve městě Koblenz, kde jsme sie krom odpočinku věnovali částečnému poznávání památek a sklípků, neboť se chystáme zakončit naše budoucí Tour podél řeky Mosely právě zde, kde se Mosela vlévá do Rýna (Rhein). Na velice klidném parkovišti, vhodném určitě i pro karavany, nedaleko cyklostezky vedoucí právě podél řeky Mosely jsme zaparkovali náš obytňák. Souřadnice(GPS: N50°21'55,0 - E7°34'28,0). Parkování je zdarma. Odtud je centrum města po krásné cyklostezce k dosažení do 10 minut. Pěšky asi tak 20 minut, ne víc. Opět jsme se hodně spletli v tom, zda někdo, kromě nás bude ještě na parkovišti. Dorazili jsme jako 15-tí a byly jsme moc rádi. Znáte to. Holanďané jeli do Čech a my zase k nim, do Nizozemí. Hlavně že jsme se všichni těšili !! To bylo motto večera. Jinak Koblenz je super čisté město, vše v "ordungu", tak jak má být. Jen od nového "Hyper-Super" info centra nic nečekejte. To nás dost zaskočilo. Bez prospektů a i placený internet. Ocenili jsme domácí přípravu. Další den přejíždíme do nádheného města Leiden, které leží asi 20 km od Keukenhofu. Toto město nás svou "přítulností" úplně pohltilo a opravdu nadchlo. Zaparkovali jsme na placeném parkovišti nedaleko centra, kde již stály další posádky, za cenu 12,0 € za 24 hodin. Souřadnice (GPS: N52°9'34,0 - E4°28'42,0). K dispozici WC, koupelna a WiFi.(Ten jen poblíž recepce). Pěšky ale do města nechoďte, raději na kole. Ten šrumec není ani v Itálii. Cyklostezky plné řítících se cyklistů (slečny jedoucí do tanečních nebo studovat do knihovny, i dámy nakupující v zelenině) i divokých skůtrů. Měl jsem dojem, že všichni vyrazili z Koffe Shopu. Ale vše v pohodě, za 2-3 hodiny si neznalý člověk zvykne. A přilbu ? Za celý den jen jedna a to byla moje mamča. Podle toho jsem ji také v tom chumlu poznal. Jinak fak krásně město, plné muzeí (na ty nějak zrovna nedošlo) a univerzit. V restauraci jsem se pídil po přehledu alergenů a málem jsem byl poslán zpět do "Koffe Shopu" na další dávku. Mé vysvětlení, že si vždy dávám jídlo, kde je nejvíce čísel, se nesetkalo s příznivou odezvou. Zde harmonizace Evropské Unie silně pokulhává ... nevěří dodnes, že něco takového existuje. Parkování u kanálu nedaleko zahrad v Keukenhof úplně v pohodě. Souřadnice (GPS: N52°17'7,0 - E4°32'35,0). A to z obou stran kanálu! Policie byla na místě a konala: těm co měli zrcátka více do uličky poradili, aby si na ně všichni dali reflexní vesty. Ze 3/4 byli na parkovišti francouzi. Ono nechat odjet skoro 3 km (!!) dlouhou kolonu obytných aut, taky není jednoduché. Takže žádné bu,bu,bu, že policajti to vyženou. Už mně to bylo divný když jsem to četl ale na "Západě" je vše, tak jak má být. Zkoušel jsem OA spočítat, ale u 400 jsem se otočil a jel na kole zpět. To jen pro dokreslení, a to byl prosím čtvrtek !! Po všech prohlídkách jsme se byli projet na kolech k moři. Je to necelých 7 km. To je taková paráda, ty stezky, odpočívadla, PIT Stopy, ... no prostě neskutečný, to musíte vidět. A v moři se dokonce místní koupali !! Proč ne, moře bylo teplé, skoro 8 °C !! (Viz foto). Na závěr kupujeme tašku cibulek a jedeme zpátky domů. Stavíme se v Aschaffenburgu, skvělej SP, za celých 3,0 €, komplet servis. Souřadnice (GPS: N49°58'15,0 - E9°8'19,1) Klid, jen šumění řeky Main. I v tento čas docela plný, napočítal jsem 50 (Luxusních !!) aut. Večerní prohlídka historického centra byla více než zajímavá ...příště více. V neděli přejezd domů. Závěrem: super výjezd, asi 2.000 fotek (těžko vybrat ty nej ...), do Nizozemska se těšíme už teď.

Fotografie

P Koblenz

Parkoviště v Koblenz u Mosely

Na břehu řeky Mosely, asi 2 km od centra města je parkoviště i pro obytňáky. Stezka pro kola nedaleko. Klidné a pohodové místo k návštěvě města.

Koblenz Deutsches Eck

Pohled na soutok Rána a Mosely

Asi největší lákadlo v Koblenz. Soutok Mosely a Rýna. A k tomu socha císaře Wihema. Od parkoviště je to na kole asi do 15 minut.

Koblenz Kaiser Wilhelm Denkmal

Pohled na sochu císaře Wilhema

Jedna z mnoha soch císaře Wilhema v Německu je zde na soutoku Mosely a Rýna. Výška sochy je impozantní, více najdete v průvodci.

Koblenz pevnost Ehrenbreitstein

Pohled na pevnost Ehrenbreitstein

Okolo roku 1.000 n.l postavená, 114 metrů ve výšce nad řekou, je nám lanovkou dostupná, majestátná pevnost Ehrenbreitstein.

Koblenz zámek

Kurfiřtský zámek v Koblenz

Zámek ve fr. klasicismu v jihozápadním Německu je jedním z posledních paláců, postavených těsně před revolucí v Německu.

Koblenz lanovka k pevnosti

Lanovka k pevnosti Ehrenbreitstein

Lanovka vás přenese přes Rýn až k pevnosti. Za celých 9 € i zpět. Za další 2 € i vaše kolo. Krásný výhled od pevnosti a zážitek z cesty k ní je dán.

Leiden de Valk

Větrný mlýn v Leidenu

Molen museum de Valk je nedaleko info centra. Zde je i začátek značené okružní prohlídky tohoto krásného města.

Leiden Beestenmarkt

Náměstí Beestenmarkt v Leidenu

Náměstí s McDonaldem, kvůli internetu. Mladí sem chodí ve velkém na obědy. Pravda nikdo z nich nebyl tlustý, tak sem snad nechodí každý den.

Leiden Molen de Put

Pohled na mlýn de Put

V sobotu melou obilí. A také prodávají výbornou mouku. Ale bohužel jen když je vítr ... máme se informovat předem o situaci na obloze. -:)

Leiden historický přístav

Pohled na přístav

Jedno z mnoha krásných míst v Leidenu. Přístav se starými, vymazlenými bárkami, plachetnicemi a škunery.

Leiden nábřeží u Rijn (Rýnu)

Pohled na nábřeží řeky Rýn

Díky nevysokým domům ve městě působí vše tak příjemně a útulně. Rušný život na ulicích připomínal i Benátky. Jen posedět na břehu grachtu ..

Leiden

Pohled na kanál v Leidenu

Kavárničky a hospůdky na lodích mají své kouzlo. Snad vám nebude chybět v jídeláku seznam alergenů, který zde vůbec neznají!

Leiden Internátní škola

Pohled na internátní školu

Krásná budova, s ještě hezčím nádvořím. I v průvodcích je také zmiňována. V jídelně si můžete dát studentský oběd, no spíše sváču.

Leiden gracht

Pohled na Traunkirchen

Město láká k pohodovým procházkám podél kanálů, kterých je ve městě bezpočet. Dobrá káva na břehu ...

Cyklo Leiden

Pohled na SP v Ebensee

Tak takový chaos na stezkách, ulicích a chodnících jsme ještě nezažili. Za celý den nám nebylo jasné, kdo má kde přednost.

Leiden most Koornbrug

Pohled na Traunkirchen

Mosty a mostky v Leiden si zaslouží svoji pozornost. Mnohé tvořily též kdysi vstupní brány do města. tento je asi nejhezčí.

Leiden architektura

Pohled na SP v Ebensee

Tento domek jsme zvolili jako nejroztomilejší z celého města, které jsme viděli. Vliv mamči při výběru je zřejmý (ach ta barva).

Keukenhof

Keukenhof zahrady

Je třeba se připravit na šílené množství květin, záhonů, aranžmá a já ani nevím čeho všeho. Pro mne vše fascinující, krásné a nádherné.

Vstupné letos pro dospěláka za 16 €. Z parkoviště pěšky kilometr, 15 minut volnou chůzí. Bacha na cyklisty :-).

Keukenhof

Pohled na Keukenhof zahrady

V každém pavilonu WiFi free, kafčo a pití není zase tak drahé jako na akcích v ČR, kde bývají o dost vyšší.

Pohled na SP v Ebensee

Tak takové jsou záhony v Keukenhofu. A i hezčí, samozřejmě ...pro nás neskutečná věc. Kombajn na tulipány ... kdo to viděl.

Srdce z růží ...

Pohled na Traunkirchen

Stále obsazené fotografi. Z živých růží, jen se kochat a mlčet. Možná nám připadá škoda těch květů rudých ..

Keukenhof zahrady

Pohled na masiv u jezera Traunsee

Fotek z této zahrady jsou stovky, těžko říct, které jsou nejhezčí ..Vyražte se podívat, do 15. května je na tulipány otevřeno.

Na kole k moři (Severnímu)

Pohled na lanovku v St. Gilgenu

Výlet na kole k moři byl parádní. Místní borci se koupali, voda měla "báječných" 9°C ! Jiný kraj, jiný mrav. Mně, po lovení mušlí, málem umrzla ruka.

Nejen tulipány

Pohled na pole s květinami

Cyklostezky jsou v bezvadném stavu. Nizozemí je opravdu cyklovelmocí. Pořadí přednosti: Cyklista, chodec, mopedista, ..a zbytek světa.

Okolí Lisse

Pohled na lanovku v St. Gilgenu

Cyklo výlet jsme měli zpestřený touto krásnou kulisou. A ta se jen tak neomrzí. Opravdu moc a moc hezké.

Lány květin podél cyklostezky

Pohled na lány tulipánů

Cyklostezky vedou okolo spousty polí nebo lánů s květinami. Dominují jak jinak tulipány, narcisy a hyacinty.

BloemenCorso Noordwijkerhout

Pohled na BloemenCorso v Noordwijkerhout

Cca 3 km od parkingu u kanálu nedaleko zahrad je město Noordwijkerhout. Zde v předvečer korza jsou k vidění alegro auta, která zítra pojedou průvodem.

Pohled na BloemenCorso

Spousta květin má svůj vlastní zdroj vody, aby květiny tak rychle neuvadly. Docela důmslný systém.

Pohled BloemenCorso

Ohledně ceny za výrobu tohoto výtvoru se neodvažujeme spekulovat. Znáte to, práce se nemůže počítat ...

Pohled na BloemenCorso

Myslel jsem si, že bez zahradnického vzdělání toto nelze vytvořit. Ale lze, jen musíte bydlet v regionu města. Podobný cit mají už děti na místním pískovišti.

Celých 14 dnů v 5 lidech se tvoří takovýto kočár. Ale je to fakt opravdu nádhera. Když vzpomeneme na naše tulipány na zahrádce? Neskutečné, že?

Pohled na BloemenCorso

Toto se musí vidět a zažít na vlastní oči. Ostatní přítomní mně musejí dát zapravdu. Takovou krásu nelze zprostředkovat.

Aschaffenburg dominanta města

Pohled na zámek v Aschaffenburg

Krásně opravený zámek s parkem. A ještě hezčí motto: Je třeba udržet naživu oheň a ne uctívání popela. Určitě navštívíme i do zámek.

SP Aschaffenburg

Pohled na SP u řeky Main v Aschaffenburg

Krásný SP u řeky Main za celé 3,0 €. Nedaleko komplet servis pro auto zdarma. Historie města je fakt hodně bohatá. Tolik Luxusních OA jsme ještě nepotkali.

Keukenhof Tour 2015

Pohled na logo zahrad v Keukenhof

S kytkama to tady umí, to se jen tak nevidí. Příště si musíme nechat více času na výlety po okolí. Je tady toho tolik zajímavého k vidění. Mapu máme, čas ne.